24 Mayıs 2007

Kumaş Boyama Ebru




Kumaş Boyama Ebru yapmak hem çok zevkli bir o kadar da meşakkatli. Önceden yapacağınız kumaşı şaplı suda bekletip duruluyor ve kurutuyorsunuz. Sonrasında kireçsiz suda kitrenizi hazırlıyorsunuz. Bu su yaklaşık 24 saat boyunca bekletiliyor. Ara sıra karıştırılıyor ve pütürleri gideriliyor. Elbette yapacağınız teknenin büyüklüğüne göre kitrenizi hazırlıyorsunuz ve hazırladığınız bu kitre ile yaklaşık 1mx1m oranlarında 10 adet boyama yapabilirsiniz. Sonrasında kumaş boyama için satılan özel ebru boyalarıyla istediğiniz şekilleri verebilirsiniz.
Ben bunu kumaş boyama kursuna giderken yaptım. Hocamız sağolsun gösterdi bize tekniği ve sadece kendi anneme ve kayınvalideme yapabildim. Bende yok bundan. Bir daha da yapamadım.
Boyalarla şekil vermeye gelince süpürge sapıyla, iğneyle veya herhangi ince bir şeyle yapılabilir. Öncelikle kitreyi tekneye döküp üzerine gazete kağıdı serip hava kabarcıklarını alıyorsunuz ve renkleri gönlünüze göre damlatıp, (zaten bizim kullandığımız PEBEO boyaları damlacıklı) desenleri vermeye başlıyorsunuz. Biraz Ebru Sanatı'nı izlediyseniz kolaylıkla yapılabilir. Ama bunun için özel bir atölye olsa hiç fena olmaz. Kitre tekneniz ne kadar büyükse kumaşın o kadarını boyuyabilirsiniz. Suya desen çiziyorsunuz Ebru Sanatında. Aynı desenden bir daha istesenizde yapamazsınız. Ben bir daha yapabilir miyim Kumaşa Ebru'yu diye soracak olursanız işte bu çok zor.



11 yorum:

Adsız dedi ki...

Haa şöyle bebek sanatla iç içe ne güzel ellerine sağlık

zeynep dedi ki...

ellerinize sağlık.. ne de güzel şeyler yapıyorsunuz..umarım yaptıklarınızı kendize kazanç olarak da döndürebilrisiniz..

Bocuruk dedi ki...

Müthiş olmuş. Ebru sanatına hayranım zaten. Kumaş üzerine yapılabildiğini bilmiyordum. Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

suda sanat! cok hosuma gitti! valla bravo, ne güzel becerikli olmak! tebrikler :)

Behiye dedi ki...

Aslı ne kadar marifetlisin gerçekten...Özellikle tuğra çanak çok hoşuma gitti. Sevgiler.

BALDAN TATLI dedi ki...

Ay çok mersi. Kabardı kollarım. Beğenilerinize çok sevindim. Dahası gelecek. Sevgiyle kalın hepiniz.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

MERHABALAR,bloğunuzun yeni ziyaretçisiyim.Bundan sonra sık sık gelmek ısterim.Yaptıklarınız çok hoşuma gıttı.Ellerinize sağlık.Guzel bır hafta sonu dılerım .BANADA BEKLERIM...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ellerine sağlık.. çok güzel gerçekten.:)) Ne kadar yeteneklisin.. tebrik ederim canım seni.:))

gochemoche dedi ki...

Ebru yapmayi cok ama cok istiyorum. Turkiyede demek artik kurslari var,cok sevindim. Senin yaptiginda bir harika gorunuyor. Yeni ortuler filan yaptikca insallah koayrsin onlari bloguna.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

arkadaşım ne güzel eserler ortaya çıkarmışsın böyle ellerine sağlık ,renkler harika...hemde dahası var ,süper valla...

Selen dedi ki...

Merhaba,blogunuzu tesadufen buldum ve cok begendim en onemliside yillardir binlerce kilometre uzakta oldugum Eskisehir'imden olmasi.Bende Eskisehir'liyim ama uzaklarda yasiyorum.Yaptiklariniz cok cok guzel hemen favorilerime ekledim sitenizi.ellerinize saglik.