21 Nisan 2007



ATATÜRK'TEN SON MEKTUP
Siz beni hala anlayamadiniz

Ve anlamayacaksiniz caglarca da

Hep tutturmus "Yil 1919 Mayisin 19u" diyorsunuz

Ve eskimis sozlerle beni ovuyor, ovuyorsunuz


Mustafa Kemal'i anlamak bu degil.

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil

Birakin o altin yapragi artik

Birakin rahat etsin anilarda sehitler

Siz bana neler yaptiniz ondan haber verin

Hakkindan gelebildiniz mi yoklugun, sefaletin?

Mustafa kemal'i anlamak yerinde saymak degil

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil.


Bana mustular getirin bir daha

Uygar uluslara esit yeni buluslardan

Kuru soz degil is istiyorum sizden anladiniz mi?

Uzaya Turk adini Ataturk kapsulleriyle yazdiniz mi?

Mustafa Kemal'i anlamak avunma degil

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil.


Hala o acikli agitlar dudaklarinizda

Hala oturmus bana On Kasimlarda agliyorsunuz

Uyanin artik diyorum, uyanin, uyanin!

Uluslar fethine cikiyor uzak dunyalarin

Mustafa Kemal'i anlamak goz boyamak degil!

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil


Beni seviyorsaniz eger ve anliyorsaniz

Laboratuvarlarda sabahlayin, kahvelerde degil

Bilim agartsin saclarinizi, kitaplar

Ancak boyle aydinlanir o sonsuz karanliklar

Mustafa Kemal'i anlamak aglamak degil

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil

Demokrasiyi getirmisim size ozgurlugu

Goruyorum ki hala ayni yerdesiniz hic ilerlememis

Birbirinize dusmussunuz halka egilmek dururken

Hani koylerde isik, hani bolluk, hani kaygisiz gulen?

Mustafa Kemal'i anlamak itismek degil

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil.


Arayi kapatmanizi istiyorum uygar uluslarla

Bilime, sanata varilmaz rezil dalkavuklarla

Bu vatan, bu canim vatan sizden calismak ister

Paydos ovunmeye, paydos avunmaya, yeter yeter

Mustafa Kemal'i anlamak aldatmak degil

Mustafa Kemal ulkusu sadece soz degil.
Halim Yagcioglu

Hiç yorum yok: