21 Nisan 2007

Cheesecake


Bakın şimdi bu tarifim süperdir. Her tadan çok beğenir. Gelelim tarifine öncelikle
Malzemeler:

-4 adet yaprak jelatin (toz jelatin de olur ama ne kadar kullanılabilir maalesef bilmiyorum)
-1 su bardağı kaynar su
-1 kutu labne peyniri ( tercih pınar)
-3 yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1,5 paket Burçak bisküvi
-50 gr kadar margarin ( pasta börek için uygun olan margarin) Arzu edilirse biraz fazla tutulabilir
-2 paket krem şanti
-1 su bardağı soğuk süt
-1 su bardağı vişne isteğe bağlı
Hazırlanışı:
Yağı eritelim, ufaklanmış bisküvileri yağın içerisine katalım. Eğer yağ miktarı yetmezse içine biraz mısır özü yağı katabiliriz. 26 cm.lik kelepçeli kalıba yayalım ve iyice bastıralım atalım buzdolabına biraz keyif yapsın. Süt ve şantiyi, şeker ve yumurtayı ayrı ayrı çırpalım sonra birbirine kavuşturalım. Sonradan içine kaynamış suda bir güzel erittiğimiz jelatinlerimizi de ekliyelim. En sona da labneyi ekliyelim ve bir güzel harman edelim. Birbirlerine alışsınlar. Kalıbımızı alalım dolaptan ve üzerine bir güzel bu karışımımızı boca edelim. Sonra atalım yine buzdolabına dinlensinler yaklaşık 4 saat. En iyi sonuç bir gecedir. Üzerini servis edeceğimiz zaman ister vişne ile ister çikolata sosu ile servis yapabiliriz. Vişneli hazırlarken, hazırladığımız kabın içine bir miktarda şeker ilavesini unutmayalım. Arzuya bağlı olarakta kıvam arttırıcı kullanabiliriz. Kelepçeli kalbımızdan çıkartalım ve servisimizi yapalım. Eminim tadanlar bayılacaklardır.
Şimdiden afiyet olsun...

7 yorum:

Açalya dedi ki...

Ben bunu sahsen yedim Asli'nin elinden. Super bir lezzet, tavsiye olunur. Ellerine saglik Asli'cigim yeniden.

BALDAN TATLI dedi ki...

Teşekkür ederim Açalyacığım. Valla herkes buna baylıyor işte. Eh birde nede olsa benim elimden :)

Defne dedi ki...

Sevgili Asli,
Acalya'cigim da tam not vermis ki, bu tarifi deneyeceklerim listesine hemen ekliyorum. Zaten tarife bayildim, tam bana gore, ellerine saglik. Iadei ziyaret ile basliyorum ama takipte olacagim bundan sonra. Simdi blogunda bir tur atmakla baslayayim :).

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Defne iznin olmadan seni bloğuma ekledim umarım bana darılmazsın. Ama ne yapayım tarifler süper.

Bocuruk dedi ki...

Aslı'cığım,
Eşim bisküvi ile yapılan pastaları sevmiyor ben ise bayılıyorum. Pastan çok övgü almış. Açalya da yemiş, beğenmiş. Demek ki yapacağım zaman bu tarifi uygulayacağım. Ellerine sağlık canım:)
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Harika bir Cheesecake yemeyen çok şey kaybeder. Ellerine sağlık Aslı abla. Daha nice Cheesecake'lere :))

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Defne övünmüyorum bu tarifimle yaptıkça el becerisi oluyor.

Bocurukcum, eşin ne kadar bisküvili pastaları sevmesede bunun altına istersen çok ince bir kek de deniyebilirsin.

Doğan sağol kardeşim :))