25 Nisan 2007

Peynirli Börek



Evet.. Her akşam üzeri yaptığım gibi eşimi aradım ve ne yemek istediğini sordum. Çünkü eşimin yemek sorunu var iş yerinde yemek yiyemiyor. Kimi zaman yemekte kullanılan yağdan kimi zamanda tavuk yemediği için tavuk çıktığından dolayı. Yine o günlerden biri, çünkü benim kocam yine yemek yiyememiş. Malum yemekte tavuk varmış. İş başa düştü. Akşam kulakları düşmüş vaziyette gelecek çünkü. Bende ne arzu edersin diye sordum. Börek yap diyince hemen buzluktaki yufkalarımı çıkarttım. Ben böreklik yufkaları önceden alıp onları tek tek buzdolabı poşetlerine koyup derin dondurucuda saklıyorum. Acil durumlarda yufkacıya gitmeme gerek kalmıyor. 1 tepsi börek içinde genelde 5 yufka kullanıyorum bana göre ideal oluyor. Her birini poşetlerinden çıkarttım. Havalarda iyi gidiyor zaten hemen buzları açılır. Ben o arada börek içini hazırlıyayım dedim ve malum börek içini hazırlamaya koyuldum. Göz kararı 100 gr. kadar margarini erittim sonra içine biraz sıvı yağ ekledim. Onlar ılınırken 2 yumurtayı, yoğurt, süt ve biraz tuzu çırptım. Peyniri ve maydanozu da ayarladım. Evet herşey tamam. Baktım yufkalarda biraz olsun açılmış. Eğer açılmasalardı ben onları mikroda çözdürecektim zaten. Tepsiyi yağladım, başladım böreği döşemeye. Hepinizin bildiği şekilde yufkaların yarısı bir katını oluşturacak şekilde bir kat yufka bir börek harcı ve ortasına gelince peynirli harçtan döşedim. Yufkalar bitti en üste harcı bir güzel boza ettim ve elimle bir güzel yaydırdım. Kimisi elini sokamaz ama ben ellemeden duramam, sanki daha başka bir lezzetli oluyor gibi. Onun üzerinede susam tamam oldu işte. Bu arada fırınıda yakmıştım. Isınmış yaklaşık 170 derecelik fırına tam atmaya kaltım ki bir de ne göreyim börek harcının yağını koymayı unutmuşum. Ne yapacaz? Çareler tükenmez Aslı'da kaşık kaşık yağı üzerine döktüm. Böreği bir güzel kestim doğru fırına. Doğrusu nasıl bir tat olacağını bilemiyordum. Ama bundan sonra börek yaparken bu yolu uygulıyacağım kesin. Çünkü üzeri çıtır ortası yumuşak olmuş böreğin. Eşim her zamanki gibi yemekten sonra çayın yanına afiyetle yedi. Tavsiye olunur sizlerede. Sağlıcakla kalın.

4 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Baldan Tatli,
Oncelikle blogunuz hayirli ve ugurlu ve de uzun omurlu olsun. Hosgeldiniz aramiza.
Sizi tesafufen gordum, borek harika olmus, ellerinize saglik. Sevgiler

BALDAN TATLI dedi ki...

Teşekkürler aybike ceylan;
hoşbulduk. Bende bloğumun uzun ömürlü olmasını istiyorum.

Açalya dedi ki...

Tarifleri dogal bir yolla vermek de guzel bir yontem, daha akilda kalici gibi. Aybike'nin kiymali boregi istahimi acmisti, simdi bunu da gorunce artik bana bir borek ypmak farz oldu bu aralar...

BALDAN TATLI dedi ki...

Valla Açalya burada olaydın yapar yedirirdim kendi ellerimle. Ama çok uzaksın yaa :(