3 Eylül 2007

Karışık Pizza



Baktım postlarımda bu aralar tariflere ara vermişim. Hemen bir tarif vereyim dedim. Bu tarif genelde hafta sonlarında yaptığım bir şey. Bizimkiler bayılıyorlar. Umarım sizlerde beğenirsiniz.

Hamur İçin Malzemeler:

2 yumurta
1 paket kuru maya ( Dr.Oetker tercih)
125 gr. erimiş margarin (tercihim Terem yağ)
1/2 sıvı yağ
1.5 su bardağı ılık süt
1.5 tatlı kaşığı toz şeker
1.5 çay kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

Pizza için Malzemeler:
3 domates rendesi
1.5 su bardağı rende kaşar
1 Çorba kaşığı dolusu domates salçası
İsteğe göre sosis, sucuk, salam,mantar, etli kırmızı biber, mısır taneleri
Reyhan kurusu ve kekik ( ben her ikisinide kurutup karıştırdım tavsiye ederim. Kekiği nerede kullanırsam aynı yerlerde kullanıyorum)

Hazırlanışı:


Eğer mikro dalganız varsa 360 C'de 1 dakika sütü ısıtmanız yeterli olur. Yani ılık olacak ki maya kabarabilsin. Derince bir kapta süt, erimiş margarin, yumurta, sıvı yağ, tuz ,şeker ve elbetteki kuru (instant) mayamızı bir güzel çırpıyoruz. Sonrasında içine elenmiş unumuzu ekliyoruz. Hamurumuz kulak memesinden daha yumuşak bir sertlikte olacak. Size hamur biraz yağlı gelebilir ilk bakışta ama sakın böyle düşünüp un eklemeyin. Sonrasında üzerini temiz bir bez veya naylon örterek güneşe koyun ve yaklaşık 1 saat mayalanmaya bırakın. Eğer mayalanma işlemi güneşsiz bir ortamda olacaksa iyice sarıp sarmalayın hamurunuzu. Hamurunuz mayalanırken siz malzemelerinizi hazırlayın. Domatesi bir güzel rendeleyin ve biraz ocakta soteleyin. Domatesin içine arzu ederseniz dövülmüş sarımsak ekliyebilirsiniz. Domatesiniz sotelendikten sonra içine domates salçasını ekleyin. Kıvamı boza kıvamı olacak şekilde olacak. Eğer baktınız domatesin suyu yeterli gelmedi biraz su ekliyebilirsiniz. Ben burada sadece sosis ve sucuk kullandım. Siz damak tadınıza göre ne isterseniz ekliyebilirsiniz. Malzemelerinizi doğrayın. Mayalanan hamurunuzu yağlanmış tepsinize elinize bir güzel yayın. Domates sosunuzu yayın, reyhan ve kekiği serpin üzerine. Rendelenmiş kaşarınızı birazını üzerine sepeleyin. Pizzanın üst malzemelerini gelişigüzel yerleştirin ve kalan kaşarınızıda bir güzel yayın. Fırınınızı önceden böreği pişirdiğiniz ayarda ısıtın ve pizzanızı fırında pişirmeye verin. Pişirme süresi her fırının farklı olduğu için burada süre yazmıyorum. Oda sizin maharetinize kalmış artık şimdiden hepinize afiyet olsun.

18 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika olmus, nefissss..

Guzel bir hafta diliyorum.

karamelize dedi ki...

merhabalar,
benim memleketime siz gelin gitmişsiniz..:)
bir merhaba demek istedim sizi farkedince...
selamlar,karamelize

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Aybike sanada iyi haftalar canım.

Sevgili Karamelize hoşgeldin.

es dedi ki...

asıl size afiyet olsun aslı ablacığım..
bizde pizza yapmaya bayılırız trabzondaki arkadaşlarımla.
trabzonu artık özlemeye başladığımdda anlaşıldı bu arada :)
yemek yapmak ,pasta yamak gerçekten eğlenceli ve stres atmaya faydası büyük...
birazcıkta yeme kısmından zevk alabilsem..

renkler dedi ki...

Hımmm, eline sağlık. Valla nefis görülüyor. Bir zamanlar ben de evde pizza yapardım ama artık biraz üşeniyorum sanırım... Ama bu sıralar deneyebilirim:-)

uykucu dedi ki...

ya yapmayın kardeşim böyle tarifler falan diyet yapmaya çalışıyoruz demi .acayip canım çekti şimdi hemde çok kolaymış bak şimdi yapıcam evdeyim nasılsa. bayılırım pizaya, bende başka türlü tariflerde var hamuru konusunda bir arada bende veririm tarif .fesleğeni kurutmak iyi fkir ama ben balkonda saksıdada yetiştiriyorum tazeside güzel oluyor aklında olsun(gerçi benim 3 saksı fesleğenim tatilde kocam tarafından katledilmiş özellikle fesleğene su dök demediğim için unutup kurutmuş:(

kakaolusevgi dedi ki...

vallahi süper,kayınvalidemin bizim için yaptığı pazar pizzalarına benziyo :)) Ellerine sağlık :))

Adsız dedi ki...

Çok güzel bebek ellerine sağlık bunlarda benim mozerella va vejeteryan pizzalarım denersin belki

http://www.edasuner.com/pizza-yaptim/

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Margo; sen benim tarifimi dene birde bak nasıl olacak :)

Sevgili Renkler; yap vallahi. Bu tarif koca bir tepsi oluyor ve yaklaşık 8 porsiyon çıkıyor. Bereketli yani.

Sevgili Figen Fesleğen değil benimkisi Reyhan. Boşver diyetleri yaa :))

Sevgili Kakolusevgi hoşgeldin. Teşekkür ederim. En yakın zamanda iade-i ziyarete gelicem.

Sevgili Edoş;ilk başlarda bende Dr.Oetker'in hazır pizza ununu kullanıyordum. Ama bu bence daha lezzetli oluyor. Hem hamur yoğurunca biraz sinir minir kalmıyor.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Mmmm.. patlayana kadar tok olmama rağmen iştahımı açtı bu pizza.:)) Ellerine sağlık canım ve afiyet olsun hepinize.:))

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık evde yapılan pizzaların hep çok daha lezzetli olduğunu düşünmüşümdür.
sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Ohh şöyle güzel anlatılmış kolaylıkla yapılabilecek bir pizza tarifi harika:)) Pazar günü değil de bu akşam yemeğine yapsam nasıl olur? Olur bence de:) Ellerine sağlık, tarif için teşekkürler.
Sevgilerimle...

uykucu dedi ki...

ben hangisi fesleğen hangisi reyhan ayıramıyorumki:))

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Fikriminincegülü; bence iyice açıktıktan sonra yap bunu canım. Yap ki tadını alasın :)

Sevgili Cafe Gusto; teşekkür ederim canım.

Sevgili Bocuruk; akşama yap canım. Sadece bu bile yetiyor tek başına inan.

Canım Figen; reyhanın yaprakları taze iken patlıcan moruna yakın bir renk canım.Yeşil değil hayatım.

akçahan dedi ki...

Çok harika görünüyor pizzanız. Ellerinize sağlık, güzel günler dilerim.

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Akçahan sayfama hoşgeldin. Beklerim her zaman. Ziyarete gelirim en kısa sürede.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

baldan tatlım bu tarifi denemeyi düşünüyorum,pizza hamuru piştikten sonra çok kabarıp ekmek gibi mi oluyor,daha doğrusu şöyle sorayım ben ince taban seviyorum o zaman ne yapmalıyım

BALDAN TATLI dedi ki...

Sevgili Perli Köşk, pizzanın hamurunda kuru maya var. Maya kullanmayıp denemek gerek. Sanırım o zaman ince bir hamur elde edilebilir. Ekmek hamuru gibi kabarık fosur fosur oluyor ama lezzeti ekmek gibi değil. Tepsi ölçüne göre malzemeleri azaltırsan sanırım ince bir hamur elde edebilirsin. Ben denemedim ama olabilir diye düşünüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiyle kal canım.